Pages

Friday, October 16, 2009

Gokusen 2

Year : 2005
Title (english): Gokusen 2
Episodes: 10 + 1 Special
Viewship Rating : 27.80
Genre: Comedy, School
Cast: Nakama Yukie, Kamenashi Kazuya, Akanishi Jin
Hayami Mokomichi, Koike Teppei, Koide Keisuke
Animated Pictures Myspace Comments
Plot :
Setelah setengah tahun  berlalu, Shirokin Gakuen telah ditutup dan Yankumi telah menjadi guru tadika, tetapi murid-muridnya tidak memahami apa yg diajar olehnya. Suatu hari dia mendapat tawaran bekerja di Kurogin Gakuen. Yankumi  pergi ke sana dan terkejut apabila melihat guru besar di situ ialah Sawatari, iaitu bekas guru besar di  Shirokin Gakuen. 
Sekali lagi Yankumi akan menjadi guru kelas kepada kelas 3-D, sebuah kelas yg penuh dengan masalah dan  paling sukar untuk ditangani.  Pemimpin kelas itu ialah Hayato Yabuki yg selalu bergaduh dengan rakan sekelasnya, Odagiri Ryu. Semua pelajar tidak mempedulikan langung kehadiran Yankumi, dan tidak menghormatinya langsung. Seperti musim yg lalu, Yankumi akan menjalankan tanggungjawabnya untuk mempertahankan pelajar-pelajarnya walau apa pun yg berlaku.


Review :
Haha ramai betol artis top dalam gokusen 2 ni kan? Jalan cite Gokusen 2 ini tak banyak beza sangat dengan gokusen yg lalu. Adegan Yankumi berlawan, pelajar bergaduh dan komedi ringan yg diselitkan agak menarik. Em tapi ending cite ni sama macam gokusen 1, kalau buat kelainan sikit lagi best kot. Tapi tetap enjoy tengok cite ni :)

Character :


Screencaps :
Episode info :

Awards :
~44th Television Drama Academy Awards: Best Drama
~44th Television Drama Academy Awards: Best Actress - Nakama Yukie
~44th Television Drama Academy Awards: Best Supporting Actor - Kamenashi Kazuya


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...