Pages

Monday, March 28, 2011

Handsome Suit

Year : 2008
Title (English) : Handsome Suit
Title (Romaji) : Hansamu sutsu 
Genre: Comedy, Drama
Directed by : Tsutomu Hanabusa
Cast: Muga Tsukaji, Shosuke Tanihara,
Keiko Kitagawa, Mayumi Sada, Yusuke Yamamoto


Plot:
Handsome Suit mengisahkan tentang  lelaki bernama Takuro Ohki, seorang tukang masak yg masih bujang sehingga kini kerana kekurangan pada dirinya. Badannya gemuk, pendek dan wajah yg kurang menarik membuatkan dia selalu dipinggirkan kaum wanita. Dia gembira menjalani kehidupannya bersama teman-teman yg sering bersama susah dan senang. Kedatangan Hiroko Hoshino untuk bekerja di restorannya membuatkan Takuro berasa sangat gembira, dia telah jatuh cinta pada Hiroko namun cintanya ditolak dan Hiroko juga telah berhenti kerja.

Impian Takuro untuk menjadi kacak menjadi kenyataan apabila dia dipelawa untuk mencuba suit baru yg diberi nama Handsome Suit. Setelah memakai suit tersebut serta merta Takuro berubah menjadi kacak dan suaranya turut berubah menjadi seksi. Sejak hari itu dia bertukar nama kepada Annin, wajah dan penampilan barunya itu membuatkan semua wanita jatuh cinta padanya. Takuro tidak selalu memakai suit tersebut, bermakna dia akan menjadi Takuro dan Annin pada bila-bila masa sahaja yg dia suka.

Kehidupan Takuro ternyata amat berbeza apabila menjadi Annin, dengan begitu mudah dia mendapat tawaran sebagai model dan pelakon. Dapat pula bergandingan dengan model terkenal wanita Raika dan membuatkan Raika jatuh cinta padanya. Dalam masa yg sama Annin atau Takuro sebenarnya menyukai wanita lain iaitu Hone Hashino, seorang wanita gemuk dan tidak cantik tetapi mempunyai hati yg sangat baik.  Takuro tekad untuk menjadi Annin buat selama-lamanya tetapi dia berubah fikiran di saat akhir kerana cintanya kepada Hone Hoshino. Takuro tidak lagi memakai suit tersebut dan dia sangat terkejut bercampur gembira apabila mengetahui identiti sebenar Hone Hoshino.


Review:

Memang kelakar habes cite ni hahaha! banyak lawak spontan yg akan buat anda semua gelak. Kesian gak kat Takuro tu mentang2 tak hensem bila terlanggar pempuan dalam bas terus dituduh perveted, bila Annin terlanggar amboi siap bole senyum seronok lagi hahah bengong pempuan tu. Salah satu benda yg ingin diberitahu dalam cite ni adalah manusia lebih memilih rupa untuk dijadikan pasangan haha, begitu juga dengan Takuro. Cite ni lagi best kalo endingnya Takuro rejek Hone bila dapat tau identiti sebenar Hone, bermakna memang dia sangat ikhlas suka kat Hone. Ini? amboi tersengih cam kerang busuk,ahaha ape taknya untung la dia sebab dapat .... Nak tau ape? tengok lah nanti ^.^ Ok pendek kata cite ni memang komedi dan fantasi habes, hehe enjoy menonton!


Character


Screencaps:

Soundtrack:

•"My Revolution"

Composed by Tetsuya Komuro
Performed by Misato Watanabe

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...