Pages

Thursday, April 21, 2011

Otomen

Year : 2009
Title (Romaji) : Otomen
Episodes: 12
Viewship Rating : 8.0
Genre: School, Comedy, Romance
Cast: Okada Masaki, Kaho, Kimura Ryo
Seto Koji, Kazuma Sano

 PLOT

Masamune Asuka merupakan seorang pelajar sekolah tinggi yg berwajah kacak, cemerlang dalam pelajaran dan hebat dalam sukan. Namun disebalik semua itu dia menyimpan satu rahsia besar iaitu dia sebenarnya adalah otomen. Otomen disini bermaksud menyukai kerja-kerja perempuan seperti menjahit, memasak, membuat kek, dan suka mengumpul barang-barang yg comel. Sejak kecil lagi ayahnya mendorong Asuka untuk menjadi wanita tetapi ditentang oleh ibunya. Ayahnya juga telah lari meninggalkan keluarga kerana ingin menjadi wanita.

Kedatangan seorang pelajar baru iaitu Ryo Miyakozuka membuatkan Asuka berasa serba tidak kena. Asuka menyukai gadis itu tetapi dia bimbang jika rahsianya akan diketahui. Miyakozuka sangat berbeza dengan Asuka, dia tidak pandai membuat kerja-kerja rumah tetapi hebat dalam pertempuran. Hajime yg sentiasa cemburukan Asuka sentiasa mengambil peluang untuk mencari kesalahannya. Jadi dapat ke Asuka menyembunyikan rahsianya sepanjang berkawan dnegan Ryo? Atau dia akan berterus terang kepada Ryo? Saksikan otomen kekeke ;p


REVIEW

Otomen diadaptasi dari manga ciptaan Aya Kanno. Ramai yg komen drama ni tak best dibandingkan dengan manga dan pemilihan pelakon utama tak sesuai. Pada saye ok je kot, sebab saye tak baca manga. Watak laki Okada Masaki tu ok tapi Kaho macam tak sesuei, maybe sebab dia tak cukup cute hehehe. Paling best episod 3, masa dorang kena tido kat sekolah pastu ade kes menyeramkan.. memang lawak betol mase tu. Lepas tu episod seterusnya macam tergantung dan kurang best. Fokus pada watak utama pon macam ditinggalkan, taktau nak cakap camne sebab permulaan dah bagus tapi lama-lama semakin menurun.


CHARACTER


SCREENCAPS


EPISODE INFO



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...