Pages

Saturday, April 2, 2011

Celeb to Binbo Taro

Year : 2008
Title (Romaji) : Celeb to Binbo Taro
Title (English) : Celeb & Poor
Episodes: 11
Viewship Rating : 13.1
Genre: Romance, Comedy
Cast: Ueto Aya, Kamiji Yusuke,
Kuninaka Ryoko, Kashiwabara Takashi


PLOT

Taro Sato merupakan seorang lelaki miskin dan mempunyai tiga orang anak. Sejak kematian isteri, kehidupannya menjadi semakin tidak terurus kerana dia harus membesarkan ketiga-tiga anaknya sendiri serta tidak mempunyai banyak kemahiran. Suatu hari Sato pergi ke temuduga untuk bekerja sebagai pemandu orang kaya dan nasibnya baik kerana telah diterima.


Majikannya adalah Alice, seorang gadis yg sangat kaya dan terkenal kerana telah menghasilkan prodek pakainannya sendiri. Ayahnya merupakan seorang pengusaha hotel dan ibunya seorang pelakon popular. Alice tidak pernah mengerti apa makna kehidupan kerana selama ini dia boleh memiliki apa sahaja dengan mudah. Mereka berdua tidak mempunyai persamaan dan sering bergaduh kerana berbeza pendapat. Gotoda Tsukasa iaitu bekas kekasih Alice telah memaksa Alice untuk berkahwin dengannya, namun Alice tidak mahu dan bertindak melarikan diri. Sato juga turut membantu Alice di saat-saat cemas itu.


Lama kelamaan Sato dan Alice menyukai antara satu sama lain, namun Sato sedar dia tidak layak untuk Alice dan ingin mengundur diri. Malang menimpa keluarga Alice apabila bisnes keluarganya telah diambil alih oleh Gotoda. Sejak hari itu Alice dan ibunya hidup susah dan tinggal di kawasan rumah Sato. Sato berjanji membantu Alice untuk mendapatkan semula hak Alice dan menewaskan Gotoda yg jahat.


REVIEW

Cite ni macam kisah Paris hilton sikit, masa mula-mula je kot. Ok la cite ni, boleh tengok Alice yg pada mulanya agak sombong dan biasa hidup mewah akhirnya belajar hidup susah. Tapi Alice ni macam cool je, takde la nangis meraung plak hehe. Sato ni kelakar juga orangnya dan lurus, walaupun Alice tu kaya die main sound je kalo die tak puas hati.. ahah brani tu. Secara keseluruhannya ok la cite ni, kadang-kadang ada juga part yg bosan. Gotoda tu cute tapi jahat la plak, kalo watak die baik kan best..mesti Alice pening nak pilih sape nanti? hehehe ok itu aje la nak komen tata ^.^

CHARACTER


SCREENCAPS



EPISODE INFO

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...