Pages

Tuesday, April 5, 2011

Tokyo DOGS


Year : 2009
Title (Romaji)Saiaku de Saiko no Partner
Title (English) : Tokyo DOGS
Episodes: 10
Viewship Rating : 15.70
Genre: Police
Cast: Oguri Shun, Mizushima Hiro, Yoshitaka Yuriko


PLOT

Drama bertemakan polis menampilkan Takakura Sou (Oguri Shun)  memegang peranan sebagai detektif polis NY, Kudo Maruo (Mizushima Hiro) sebagai  seorang pegawai dari Unit Penyelidikan Khas Jabatan Polis Metropolitan Tokyo dan Matsunaga Yuki (Yoshitaka Yuriko) adalah seorang wanita misteri yg memegang kunci untuk kes mereka.

Takakura Sou melihat ayahnya terbunuh di depan matanya ketika dia masih kecil, sejak itu dia telah dihantui oleh peristiwa lalu dan berpindah ke New York. Takakura berjaya menjadi detektif dan misinya kini adalah untuk menangkap pembunuh ayahnya. Kudo Maruo seorang yg mahir dalam seni mempertahankan diri seperti karate, judo dan taekwando. Dia juga seorang yg bersemangat, aktif dan suka menyertai group dates.

Suatu hari di New York, Takakura mendapati dirinya terperangkap dalam sindiket besar dadah  semasa cuba mengejar pembunuh ayahnya. Detektif elit mengetuai operasi dengan hampir 100 orang di bawah komandonya. Kudo Maruo adalah merupakan salah seorang daripada mereka yg datang untuk membantu. Di tempat kejadian tersebut mereka temui seorang wanita muda (Yuki) yg kelihatan tidak bermaya. Yuki merupakan saksi penting untuk kes mereka namun dia telah kehilangan ingatannya. Takakura meneruskan penyelidikan di Jepun dan bekerjasama dengan Kudo untuk melindungi Yuki sehingga ingatannya kembali pulih.




REVIEW
Baca plot macam serius je kan? Mesti tengah bayangkan polis tengah kejar penjahat, berbalas tembakan, bercakap stail skema, boring kan? haha! Tapi yg sebenar benarnya cite ni sangat menarik gile dan kelakar, memang best best best. Watak Takakura tu sebenarnya lawak, nampak je serius tapi boleh tahan mereng kepala dia tu, yg Kudo tu takyah cakap lah memang mereng 24jam hahaha. Kelakar plak tengok cinta 3 segi antara Takakura-Yuki-Kudo. Ok selain komedi yg diselitkan, cite ni memang best kalau tengok dari segi kes yg diselesaikan..haaa agak mencabar juga tu. Aksi kejar mengejar mesti ada, wajib tu.. kalau takde..tak rock lah. Tengoklah memang berbaloi-baloi, pelakon pon mantap2, sape tak knal oguri shun dengan hiro kan? :)


CHARACTER



SCREENCAPS



EPISODE INFO





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...