Pages

Saturday, April 9, 2011

Kimi ni Shika Kikoenai


Year : 2008
Title (English) : Calling You
Title (Romaji) : Kimi ni shika kikoenai
Genre: Romantic, Fiction
Directed by : Tatsuya Hagishima
Running Time : 107 min.
Cast: Riko Narumi, Keisuke Koide, Nana Katase

PLOT

Kimi ni Shika kikoenai mengisahkan tentang dua orang anak muda kesepian yg mencari satu sama lain dengan cara luar biasa. Aihara Ryo seorang gadis pemalu, tenang dan tidak yakin terhadap dirinya sendiri. Dia mengalami kesulitan untuk berbicara seperti orang lain kerana setiap kali dia bercakap, kata-katanya tidak didengari dengan jelas. Lama-kelamaan Ryo sudah terbiasa hidup dalam diam dan kesepian, dia juga tidak memerlukan telefon bimbit kerana tiada siapa yg akan berbicara dengannya.

Suatu hari Ryo mendengar bunyi telefon bimbit mainan di sebuah taman, dia mengambilnya dan mendengar suara lelaki yg tidak dikenali (Shinya Nozaki). Nozaki merupakan seorang pemuda bisu yg dapat membaca fikiran Ryo. Sejak hari itu Ryo dan Nozaki saling berbicara hanya melalui fikiran sahaja. Walaupun mereka tinggal berjauhan, iaitu di Yokohama dan Nagano namun kedua-dua mereka dapat berhubung melalui cara yg unik dan istimewa. Perkenalan dengan Nozaki membuatkan Ryo menjadi ceria, Nozaki sentiasa memberi sokongan dan keyakinan kepada Ryo tentang masalah yg dihadapinya.

Tidak lama kemudian Nozaki menyuarakan hasratnya untuk bertemu dengan Ryo. Perasaan Ryo bercampur baur, namun sebenarnya dia juga ingin bertemu dengan Nozaki. Semasa dalam perjalanan untuk bertemu, mereka juga saling berbicara sehinggalah sampai ke destinasi yg dijanjikan. Namun Ryo tiba-tiba hilang keyakinan diri untuk bertemu dengan Nozaki. Dia cuba mengelak bertemu Nozaki dan hampir dilanggar kereta namun nasibnya baik kerana dia diselamatkan oleh seseorang. Ryo terkejut apabila melihat pemuda yg menyelamatkannya cedera parah dan dia dapat rasakan bahawa pemuda itu ialah Shinya Nozaki.


REVIEW

Movie ni menarik dan endingnya memang sedih. Jalan cite simple je, tentang 2 orang yg kesepian tiba-tiba dapat berhubung antara satu sama lain bukan melalui telefon, intenet, blackberry etc tapi melalui telepati. Kan best kalo kita pon bole telepati camtu hehe. Walopon perkenalan yg singkat tapi Nozaki tu sangat memahami Ryo, selalu bagi keyakinan pada Ryo yg bermasalah dalam percakapan. padhal Nozaki lagi kesian,sebab dia langsung tak bole bercakap huhu. Geram gak dengan Ryo tetibe taknak jumpa Nozaki, tapi dapat gak dorang jumpa dalam keadaan yg agak menyayat hati. Ok ni antara movie yg mesti ditonton, memang kisah cinta jarak jauh yg unik gile hehe, tapi ending memang sedihh woo sobsob.. bole nangis sampai kua hingus tu hahaha. ok cite ni best~


CHARACTER


SCREENCAPS



2 comments:

billy said...

thanks,,memang tengah cari cerita pelik dan unik

Nino said...

hiii ur welcome ^.^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...