Pages

Thursday, March 15, 2012

Tatta Hitotsu no Koi


 Year : 2006
Title (Romaji) : Tatta Hitotsu no Koi
Title (English) : Just One Love / Love of my Life
Episodes: 10
Viewship Rating : 11.61
Genre: Drama, Romance
Cast: Kamenashi Kazuya, Ayase Haruka, Tanakaka Koki
Hiraoka Yuta, Toda Erika, Kaname Jun


SINOPSIS

Drama mengisahkan cinta murni Hiroto Kanzaki dan Nao Tsukioka yang bebeza darjat. Hiroto Kanzaki datang dari keluarga yang kurang bernasib baik, bekerja sebagai pembaiki kapal di sebuah kilang kecil dan mempunyai tanggungjawab untuk menjaga ibu dan adiknya yang sakit. Berbeza dengan Nao Tsukioka yang datang dari keluarga yang kaya-raya dan cukup segala-galanya.


Pertemuan pertama mereka agak lucu apabila Hiroto secara tidak sengaja telah mengotorkan baju Nao dan sejak dari itu mereka berkenalan. Walaupun Nao berasal dari keluarga kaya namun dia adalah seorang gadis yang sangat baik, naif dan merendah diri, sikapnya itu telah membuatkan Hiroto jatuh hati padanya. Kawan baik Hiroto dan Nao banyak membantu merapatkan lagi hubungan sehingga mereka bercinta, tetapi ia ditentang hebat oleh keluarga Nao dan cuba memisahkan mereka.

 Akur dengan kehendak keluarga Nao, mereka berpisah namun telah berjanji antara satu sama lain untuk menyalakan lampu dari rumah masing-masing pada setiap ulangtahun mereka tanda ingatan dan cinta. Masuk tahun ketiga, Nao tidak menyalakan lampu untuknya dan ianya membuatkan Hiroto putus asa dengan Nao. Tahun keempat Nao pula yang menyalakan lampu namun tidak dibalas oleh Hiroto. Akhirnya mereka menerima kenyataan bahawa tiada jodoh lagi buat mereka berdua dan masing-masing membawa haluan hidup sendiri.


Tidak lama selepas itu mereka bertemu lagi, Nao akan berkahwin dalam masa terdekat manakala Hiroto telah bekerja dengan satu syarikat besar. Nao jatuh cinta lagi dengan Hiroto, namun Hiroto bersikap dingin akibat salah faham dengan situasi lalu. Nao membatalkan perkahwinan dan ingin pergi jauh, walau dia merasakan Hiroto tidak lagi cintakannya, tetapi Hiroto tetap berada dalam hati Nao untuk selamanya.




REVIEW

 Cartoons Myspace Comments

Hi. inilah antara drama cinta yang mesti ditonton. Memang banyak drama yang berkisarkan pemuda miskin jatuh cinta dengan gadis kaya lalu mendapat halangan keluarga, tapi cerita ni sangat menarik dan logik. Kisah cinta mereka simple tapi perasaan sayang antara mereka sangat dalam. Kesedihan mula dirasai apabila mereka dipisahkan namun ia mengajar mereka untuk jadi lebih matang dan berwawasan..wah ayat.kahkah~

Watak Nao yang naif dan jujur memang sangat comel dan sepantas kilat dapat mencairkan hati Hiroto, hehe. Drama ni tak serius 24 jam tau, ada part jiwang sikit, part kelakar+lawak bodoh tak pandai dan ada part mencengkam jiwa apabila Hiroto marah dan bengang dengan Nao tahap suhu oven 180 darjah celcius..huhu kesian Nao. Nak tau apa sebab kena marah? Kena lah tengok sendiri muehehe. Marilah mari layan drama ni, lakonan mantop Kamenashi Kazuya dan Ayase Haruka :) 


CHARACTER


SCREENCAPS



EPISODE INFO


Bye Myspace Comments



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...